Jak tworzyć opisy produktów z wykorzystaniem ChatGPT?
Data publikacji 4 kwietnia 2024
Odpowiednie opisy produktów to podstawa w każdym sklepie internetowym – ich zadaniem jest zarówno przekazanie informacji o ofercie, jak i zachęcenie klientów do zakupów. Przy tworzeniu opisów można obecnie postawić na rozwiązania AI, takie jak ChatGPT. Jak korzystać z tego narzędzia?
Co to jest ChatGPT?
ChatGPT to chatbot opracowany przez firmę OpenAI – organizację fundowaną m.in. przez Microsoft, AWS (Amazon Web Services) i Elona Muska, będącą jednym z liderów badań nad rozwojem sztucznej inteligencji. Prace nad tym rozwiązaniem rozpoczęły się już w roku 2018, jednak pierwsze publiczne wydanie pojawiło się pod koniec 2022. Mimo stosunkowo krótkiego stażu ChatGPT zdążył już wywołać niemałe zamieszanie w różnych branżach, ułatwiając m.in. tworzenie treści marketingowych. Jego funkcjonalność opiera się na zaawansowanym modelu językowym GPT, trenowanym na ogromnych zbiorach treści publikowanych w sieci. Model „uczy” się zarówno informacji merytorycznych, jak i zasad językowych, dzięki czemu może dostarczać odpowiedzi, które do złudzenia przypominają treści pisane przez człowieka.
ChatGPT w sklepie internetowym
Chatbot od OpenAI znajduje zastosowanie w wielu obszarach. Jednym z najważniejszych jest generowanie treści tekstowych praktycznie dowolnego rodzaju – od artykułów blogowych i recenzji, przez posty na portale społecznościowe, aż po opisy produktów czy kategorii. Dzięki temu narzędzie to jest chętnie wykorzystywane m.in. przez firmy działające w obszarze e-commerce. Z uwagi na fakt, że zawartość strony sklepu internetowego ma spory wpływ na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania – a tym samym widoczność w sieci i potencjalny zysk – ChatGPT może być bardzo przydatnym wsparciem. Korzystając z tego rozwiązania, można uzyskać pełne opisy i inne treści w zaledwie kilka sekund po wpisaniu odpowiedniego zapytania (promptu).
Opisy produktów z ChatGPT
Jak tworzyć opisy produktów z wykorzystaniem ChatGPT? Podstawą jest przygotowanie dobrego promptu – to właśnie od jego treści zależy jakość wygenerowanej odpowiedzi. Proste komendy, takie jak „przygotuj opis spodni do sklepu online z ubraniami”, nie będą jednak zbyt efektywne. Należy zadbać, by prompt zawierał najważniejsze informacje o produkcie – kluczowe parametry, wyróżniające cechy czy dodatkowe funkcje. Do tego warto doprecyzować kwestie takie jak długość tekstu czy podział na sekcje. Co ciekawe, ChatGPT może również dostosować swój styl wypowiedzi do podanych wytycznych. Ponadto, choć wraz z rozwojem modelu GPT teksty coraz częściej są gotowe do przekopiowania od razu po wygenerowaniu, zawsze warto przejrzeć otrzymaną treść pod kątem ewentualnych błędów merytorycznych lub stylistycznych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tworzeniu opisów do sklepu internetowego z ChatGPT, odwiedź stronę https://pragmago.tech/pl/porada/opisy-produktow-jak-wykorzystac-chatgpt-w-sklepie-internetowym/.
Zalety generowania treści przez AI
Co sprawia, że tak wiele firm decyduje się na wykorzystanie ChatGPT przy tworzeniu treści? Niewątpliwą zaletą jest oszczędność czasu i środków – wystarczy dobry prompt, by otrzymać całkiem zadowalające opisy. Dodatkowo ChatGPT zapewnia wsparcie w tłumaczeniach, co będzie istotne dla sklepów działających w różnych krajach. Nie jest to jednak narzędzie bez wad – z tego względu zalecamy, by zawsze weryfikować otrzymane treści.
Materiał zewnętrzny