magicznaplaneta.pl

Elektronika i Multimedia

zdrowa dieta
Elektronika

Jak zbilansować zdrową dietę odchudzającą?

Dieta staje się zdrowa tylko wtedy, gdy uwzględniasz w niej wszystkie kluczowe makroskładniki. O żadnym nie możesz zapomnieć. Aby jednak łatwiej ci było to wszystko zorganizować, najpierw wylicz sobie, ile powinieneś spożywać białka, gdyż to właśnie ten składnik odgrywa bardzo ważną rolę w procesie odchudzania. A co dalej? Następnie, gdy ilość białka zostanie już ustalona, przejdź do wyznaczenia porcji pozostałych dwóch makroskładników. Zdrowa dieta to przecież nie tylko wysokoproteinowe wyroby. Teraz pomyśl o tłuszczach. Przyjmuje się, że kobiety powinny spożywać ich nieco więcej, ponieważ to właśnie tłuszcz dba u nich o prawidłowe działanie układu hormonalnego. Tak ogólnie rzecz biorąc powinien on stanowić ok. 20-30% całej diety. Wylicz więc jego ilość w stosunku do swojego zapotrzebowania kalorycznego, a te wszystkie kalorie, które ci pozostaną (także po odjęciu białka) przeznacz na spożycie węglowodanów. W rzeczywistości nie są one bowiem aż tak niezbędne dla utrzymania zdrowia czy zachowania szczupłej sylwetki. Nieco więcej potrzebują ich wyłącznie ci, którzy uprawiają dyscypliny wytrzymałościowe, czyli np. biegają bądź jeżdżą na rowerze.

Twoja zdrowa dieta będzie bazować na trzech podstawowych makroskładnikach: białku, tłuszczu i węglowodanach. Jeżeli chcesz na niej chudnąć, musisz też wziąć pod uwagę swoje zapotrzebowanie energetyczne, by zmniejszyć ilość przyswajanych w ciągu dnia kalorii. Tylko na ujemnym bilansie możesz chudnąć. Matematyki nie da się niestety oszukać.

dietanadzis.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *